W życiu istnieją rzeczy, o które warto walczyć
do samego końca.
Paulo Coelho
Kancelaria Radcy Prawnego

- Radca Prawny Anna Rentflejsz

Zwrot nietrafionego prezentu

Prezent, z którego nie jesteśmy zadowoleni możemy w większości przypadków zwrócić. Jednak możliwość zwrotu nietrafionego prezentu zależy m.in. gdzie był kupiony; czy był to prezent spersonalizowany, czy nie.

 

Zwrot prezentu zakupionego w sklepie stacjonarnym

Zwrot prezentu (towaru pełnowartościowego, tj. który nie ma wad i nie został uszkodzony) zakupionego w sklepie stacjonarnym zależy od dobrej woli sprzedawcy i to on stawia warunki, na jakich zwrot się odbędzie. Jednak wielu sprzedawców dopuszcza możliwość zwrotu towaru, który jest pełnowartościowy, ale nam się nie podoba, nie pasuje do innych rzeczy w domu czy szafie itp. Jest to jednak decyzja, która wynika z ich własnej polityki, a nie przepisów prawa.

Z reguły na zwrot towaru mamy od 7 do 30 dni od dnia jego zakupu (to zależy od regulaminu danego sklepu).

Pamiętajmy! zwracany towar nie może być używany, zazwyczaj musi posiadać oryginalne opakowanie i mieć wszystkie metki.

Warunki zwrotu ustala sprzedawca, który może:

  • zwrócić nam zapłaconą cenę (zwrot gotówki lub zwrot na kartę płatniczą, którą dokonywaliśmy płatności – musimy mieć ją przy sobie kiedy chcemy dokonać zwrotu towaru),
  • zgodzić się tylko na jego wymianę na inny towar,
  • przelać pieniądze na kartę podarunkową, którą zrealizujemy u niego,
  • przyjąć oddawaną rzecz pod pewnymi warunkami, na przykład zażądać, abyśmy zwrócili mu rzecz w oryginalnym opakowaniu, z metkami.

Warto jeszcze przed zakupem ustalić, czy w danym sklepie można oddać pełnowartościowy towar, a jeśli tak - to na jakich zasadach to się odbywa. Dodatkowo należy pamiętać aby zachować dowód zakupu towaru np. paragon, fakturę, który będzie niezbędny aby dokonać zwrotu towaru jak również w przypadku zgłoszenia jego reklamacji.

 

Zwrot prezentu zakupionego w sklepie internetowym

Jeśli kupiliśmy prezent w sklepie internetowym to na jego zwrot bez podawania przyczyny mamy 14 dni, licząc od dnia ich otrzymania. Sprzedawca zobowiązany jest poinformować o naszym prawie do zwrotu zakupionego towaru, jeśli tego nie zrobi, termin ten wydłuża się do 12 miesięcy.

Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu kosztu zakupionego towaru i kosztów przesyłki w terminie 14 dni od dnia otrzymania naszego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Co zrobić, aby zwrócić towar zakupiony w sklepie internetowym?

  • wypełnić formularz odstąpienia od umowy,
  • dostarczyć osobiście/wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz ze zwracanym towarem,
  • w sposób odpowiedni zabezpieczyć zwracany towar.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy możemy wysłać drogą elektroniczną, jeśli sprzedawca dopuszcza taką możliwość. W takie sytuacji jest zobowiązany do potwierdzenia jego otrzymania – musi wysłać nam e-maila.

W przypadku odstąpienia od umowy zawartej w sklepie internetowym taką umowę uważa się za niezawartą.

Prawo do odstąpienia od umowy na odległość w terminie 14 dni bez podania przyczyny nie może być uzależnione od zapłaty jakiegokolwiek odstępnego ani kary finansowej.

Uwaga! Jeśli kupimy towar w sklepie internetowym i odebraliśmy go osobiście, mamy 14 dni na jego zwrot bez podania przyczyny. Decydujący jest sposób zawarcia umowy (na odległość), a nie sposób odbioru towaru.

 

Kiedy nie mamy prawa zwrotu zakupionego towaru?

Prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość może być ograniczone!

Dotyczy to, m.in., umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz wyprodukowana wg zamówienia lub wykonana pod potrzeby klienta (np. kubek ze zdjęciem, bransoletka z grawerem, koszulka z zaprojektowanym przez niego nadrukiem).

 

W przypadku jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości, pozostaję do Państwa dyspozycji (dane do kontaktu znajdą Państwo w zakładce -> KONTAKT).

 

Ciasteczka

Ta strona korzysta z plików cookie. Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki.

czytaj więcej
zamknij komunikat